Leder til børnehave i udvikling - Bliv en del af et attraktivt valg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Du fremstår som rollemodel med en rummelig og inddragende ledelsesstil. Du forstår at opstille klare og præcise mål, der gør det let for alle at løse deres opgaver, så der i fællesskab holdes fast i kerneopgaven " At give børn en god dag i et udviklende miljø". Det bliver din tilgang til de pædagogiske rammer, som skal understøtte den videre udvikling af afdelingen, så afdelingen fremstår som "Et Attraktivt Valg"

Hvem er vi?

Lilleskovens Børnehave er en del af Dagtilbudsområde Als, som omfatter 10 børnehaver.

Lilleskovens Børnehave er normeret til 35 børnehavebørn, 8 vuggebørn. Desuden er der tilknyttet en specialafdeling med 6 børn.

Børnehaven arbejder med rullende skolestart og den aldersintegrerede indskoling. Springet fra børnehave til skole sker tre gange årligt i Nordals – Skolens skoledistrikt, den 1.august, den 1.november og den 1.marts.

Formålet med rullende skolestart er at skabe mere robuste og læringsparate børn, der er bedre i stand til at imødekomme de krav, børnene møder i skolen ved skolestart.

Lilleskovens Børnehave har en daglig åbningstid mandag til torsdag fra kl. 6.30 til kl. 16.30 og fredag fra kl. 6.30 til kl. 16.00.

Du vil møde et meget godt skole- og forældresamarbejde med fokus på at skabe rammerne for trivsel og udvikling hos både det enkelte barn og børnefællesskabet.

Børnehaven er i en god udvikling. Derfor søger vi en leder, som kan sikre, at vi fortsætter med at udvikle børnehaven til gavn for børn og forældre.

Hvad tilbyder vi?

Du får ansvaret for en velfungerende personalegruppe, den pædagogiske udvikling i huset samt et proaktivt samarbejde med forældre som daglig pædagogisk leder.

Du bliver ansvarlig for at skabe og sikre rammer i arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan, herunder evaluering og planlægning af det pædagogiske arbejde.

Du sikrer god trivsel og motivation gennem Dialog, Anerkendelse, Samarbejde og Engagement (Sønderborg Kommunes personalepolitiske værdier) i personalegruppen.

Med udgangspunkt i Sønderborg Kommunes ledelsesgrundlag sætter du retning, sikrer følgeskab, udviser handlekraft, skaber sammenhængskraft og opdyrker potentiale i personalegruppen.

Lederteamet består af både erfarne og nystartede ledere, der altid er friske på at sparre om en opgave eller en udfordring. Til lederstillingen tilknyttes en mentorordning samt et "onboarding"-hold for nyansatte ledere i Sønderborg Kommune. Din mentor hjælper dig med viden og sikrer et godt fundament til jobbet.

Hvem er du?

Du har den rette pædagogiske baggrund. Du må gerne have nogle års praktisk erfaring, hvor du har fået opbygget en solid forståelse af, hvordan børn i alle aldre har brug for forskellige tilgange.

Vi regner med, at du

  • Er IT-kyndig
  • Har diplom i ledelse eller er klar til at tage denne snarest
  • Tænker strategisk i løsning af opgaver
  • Har fokus på forældreinvolvering
  • Har lyst og vilje til tværfagligt samarbejde afdelingerne imellem
  • Er synlig i din ledelsestilgang, så vores overordnede værdier "Dialog, Anerkendelse, Samarbejde og Engagement", bliver udlevet i dagligdagen gennem alle ansatte
  • Har gennemslagskraft, udviser mod og handlekraft og går forrest, når det er nødvendigt
  • Har humor
  • Gerne med erfaring med specialpædagogik
  • Også leder opad til din områdeleder.

Det er vigtigt, at du forpligtiger dig til vores organisatoriske fællesskab ved

  • At have kerneopgaven som højeste kontekst
  • At anerkende og udforske, hvad arbejdsfællesskabet har brug for
  • At bidrage til fælles arbejdsglæde, trivsel og resultatskabelse hver dag
  • At sætte helheden over egne interesser
  • At bidrage aktivt, konstruktivt og vedvarende til, at alle kan gøre deres bedste
  • At bidrage aktivt, konstruktivt og vedvarende til den fortsatte organisationsudvikling og fælles faglige udvikling

Vi ønsker, at afdelingen opsøges, og at områdelederen kontaktes, inden du søger stillingen.

Områdeleder Ronny Grünewald kontaktes på telefon: 27 90 04 20 eller mail: rgry@sonderborg.dk.

  • Ansøgningsfristen er torsdag den 12. september 2024.
  • Samtale 1 afholdes onsdag den 18.september 2024.
  • Samtale 2 afholdes onsdag den 25. september 2024.

Kandidater, som kommer i betragtning til samtaler, modtager cases til fremlæggelse ved samtalerne den 12. og den 25. september 2024.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende regler for ny løn samt efter aftale med den faglige organisation.

Vi indhenter straffe- og børneattest samt referencer, hvis vi peger på dig som den rette til stillingen.

 

Afdelingen hører ind under Dagtilbud område Als, der er del af Børn Uddannelse og Sundhed, hvor der er samlet 4 dagtilbud og 17 folkeskoler. I 2017 blev Helhedsplanen sat i værk som et større strategisk arbejde for en styrket pædagogisk indsats, hvor vi arbejder med barnet/den unge, lige fra vi modtager barnet, til vi igen afleverer den unge videre i sit livsforløb.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=b759a5b4)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sønderborg Kommune - Lilleskovens Børnehave, Mads Clausens Vej, 6430 Nordborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6099231

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet