Demenskoordinator til Kompetence center for Demens

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Demenskoordinator til Kompetencecenter for Demens

Har du en sundhedsfaglig eller pædagogisk uddannelse og brænder du for at gøre en forskel for mennesker med demens og deres pårørende. Så har vi måske jobbet til dig.!

Vi søger en demenskoordinator på 37 t/ugen, da en af vores kollegaer er har søgt nye udfordringer.

Kompetencecenter for Demens er en rådgivningsenhed for borgere med demens og deres pårørende. Det er samtidig et tværfagligt specialistteam for kommunens interne samarbejdspartnere. Hensigten med centret er at samle ekspertviden på demensområdet ét sted og hermed styrke og udvikle kvaliteten i demensindsatsen, herunder udvikle fagligheden og sikre et ensartet serviceniveau til borgere med demens og deres pårørende. Vi deltager i nationale fællesskaber, og støttes i en konstant faglig udvikling. Kompetencecenter for Demens arbejder sammen med andre afdelinger og forvaltninger i Kommunen, om at opnå de faglige mål der er opstillet i den nationale handleplan for demensområdet 2025. 

Kompetencecenter for Demens er organisatorisk placeret sammen med kommunens plejecentre i forvaltningen Omsorg og Udvikling. Centret er fysisk placeret på Guderup Plejehjem, og ledes af plejecenterlederen.

Jobbet som demenskoordinator er alsidigt, men en af de større opgaver er at undervise/supervisere/sparre med samarbejdspartnere. Det vil derfor være at foretrække at du har erfaring med dette felt, og har undervist større grupper, men det er ikke et krav.

Vi vil gerne hvis du er optaget af at. arbejde kreativt og innovativt med undervisning, og uddannelse af vores samarbejdspartnere. Du må meget gerne være optaget af at undersøge, designe og tilrettelægge læring og udvikling. Vi vil gerne prøve at booste vores organisation ift. at der sker maksimal læring og kompetencerne øges mest muligt i forhold til demensområdet hos alle.

Faglige kvalifikationer:

  • Praksis erfaring og viden om personer med nedsat fysisk og psykisk funktionsevne
  • Praksis erfaring og viden om demens
  • Viden om geriatri eller ældre/almen psykiatri
  • Viden og erfaring med rådgivning, vejledning, formidling og undervisning
  • It kundskaber, herunder anvendelse af FSIII (omsorgssystem) og Office pakken
     

Personlige forudsætninger:

  • Være i besiddelse af gode mundtlige såvel som skriftlige kommunikative og pædagogiske kompetencer
  • Arbejde selvstændigt, problemløsende og målrettet ud fra en anerkendende tilgang internt og eksternt i organisationen
  • Have en positiv, inspirerende og motiverende tilgang
  • Være handlekraftig, kunne bevare overblikket i komplekse og uforudsete situationer
  • Kunne forholde sig professionelt og refleksivt i forhold til det daglige arbejde
  • Kunne samarbejde med mange forskellige faggrupper
  • Kunne fungere som sparringspartner samt vejlede/undervise medarbejdere, borgere og deres pårørende
     

Ansvars og kompetenceområde:

  • Koordinere indsatsen på demensområdet for den enkelte borger og familie, ofte i samarbejde med de øvrige fagprofessionelle som kommer i hjemmet
  • Medansvarlig for undervisning af samarbejdspartnere, pårørende og frivillige, sammen med kollegaer.
  • Mestre relevante arbejdsmetoder inden for demens
  • Holde dig orienteret om viden indenfor demens og videregive denne viden til borgere, pårørende, kollegaer og samarbejdspartnere.  
  • Samarbejde med læger, udredningsenheder, hjemme- og sygeplejen, plejecentre, botilbud, §85, misbrugscenteret, beskyttet beskæftigelse, daghjem, andre demenskoordinatorer, seniorvejledere, myndighedsafdeling, frivillige m.fl. 

Vi tilbyder:

  • Et spændende og alsidigt job med fokus på faglig udvikling
  • Engagerede kollegaer som spiller hinanden gode
  • En kollegagruppe der løfter i flok, og har en natulig interesse for hinandens ve og vel
  • En organisation, der har som mål at lægge beslutningskompetencen så langt ud, som den kan bære
  • En kommune, hvor vi anser professionelle relationer som afgørende for, at borgerne og samarbejdspartnere oplever god kvalitet i den service, vi yder
  • Deltagelse i evt. udviklingsprojekter


Det er en grundforudsætning for varetagelse af jobbet at du har b-kørekort.

Du vil blive ansat som selvtilretteligger hvor arbejdstiden primært foregår i dagtimerne i hverdagene. Løn forhandles i henhold til aftale mellem den faglige organisation og Sønderborg Kommune. Tiltrædelse 1. maj eller efter aftale.


Du kan få yderligere oplysninger ved henvendelse til leder af Kompetencecenter for Demens, Ulla Sarsgaard, tlf. 27 90 44 33 / mail ubje@sonderborg.dk


Ansøgningsfrist er mandag den 18. marts.

Jobsamtaler afholdes onsdag den 20. marts.


 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=afee54d9)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sønderborg Kommune - Guderup Plejecenter, Parkvej, 6430 Nordborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6006108

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet