Bliv indsatsmedarbejder og gør en forskel for integrationsborgere i deres vej til arbejdsmarkedet

dato

Vi søger seks engagerede indsatsmedarbejdere til en helt ny og spændende indsats for integrationsborgere. Har du praktiskfaglige kompetencer og lyst til at arbejde med integrationsborgeres udvikling? Er du i stand til at støtte og motivere andre på deres vej mod arbejdsmarkedet? Så er det måske dig, vi leder efter!

Vi har fået en ny opgave med arbejdspligten. I arbejdspligten skal vi vejlede ledige borgere i praktiske opgaver, som de skal udføre, når de deltager i arbejdspligten. Derfor flytter vi ud af jobcentret og ind på Egen Mark 8 (den gamle produktionsskole), hvor vi samler arbejdspligten og integrationsindsatsen i et nyt team – Jobchancen. Her skal vi blandt andet lave øvebaner, hvor borgerne motiveres og oplever, at de kan mestre arbejdsopgaver og få kompetencer, de kan bruge på arbejdsmarkedet. Det er til denne indsats, vi søger nye kollegaer.

Vi søger kollegaer til følgende områder:

  • Køkken (2)
  • Grønne områder (2)
  • Produktion/Reparation (2)

Arbejdsopgaver: Som indsatsmedarbejder vil dine arbejdsopgaver variere afhængigt af dit arbejdsområde, men vil generelt omfatte følgende:

  • Samarbejde med kommunen om opgaver til værkstedet, herunder koordinering og udførelse af konkrete arbejdsopgaver.
  • Vejledning og træning af borgere i arbejdsrutiner, tekniske færdigheder og sikkerhed på arbejdspladsen. Du vil spille en vigtig rolle i at sikre, at borgerne udvikler de nødvendige kompetencer til at komme videre på arbejdsmarkedet.
  • Individuel tilpasning af arbejdsopgaver for at sikre, at opgaverne er passende for borgernes udviklingsniveau og motiverer dem til at lære og udvikle sig.
  • Støtte borgerne i deres personlige og faglige udvikling ved at give konstruktiv feedback og positiv opmuntring, som fremmer selvtillid og arbejdslyst.
  • Social og faglig integration af borgerne, hvor du skal hjælpe dem med at forstå og tilpasse sig danske arbejdspladsnormer som samarbejde, kommunikation og ansvar.

Dine kompetencer: For at kunne varetage rollen som indsatsmedarbejder er det en fordel, at du:

  • Har uddannelse og/eller erfaring inden for et af de tre fagområder vi søger kollegaer til
  • Har erfaring med vejledning og træning af borgere, gerne inden for beskæftigelses- og integrationsområdet
  • Er pædagogisk anlagt og kan tilpasse din kommunikation til borgernes individuelle behov og niveau
  • Kan arbejde struktureret og målrettet med at udvikle borgernes kompetencer til at komme videre ud på arbejdsmarked
  • Har forståelse for beskæftigelsessystemet og lovgivningen på området
  • Er indstillet på at arbejde med personer fra forskellige kulturelle baggrunde og kan håndtere de udfordringer, der kan opstå i forbindelse med dette

Vi tilbyder:

  • Et meningsfuldt arbejde med stor mulighed for at gøre en forskel i borgernes liv
  • Et dynamisk og tværfagligt arbejdsmiljø, hvor du vil få mulighed for at udvikle dine egne faglige og pædagogiske kompetencer
  • En arbejdsplads med fokus på samarbejde og faglig udvikling


Lyder det alt sammen spændende for dig? Så glæder vi os til at læse din ansøgning.
 

Ansøgning

I din ansøgning må du gerne lægge vægt på, hvordan du kan bidrage med dine kompetencer og erfaring i indsatsen.

Nysgerring?

Vil du vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte:

Tine Hamann Christensen tlf.: 20 43 47 59 – teamleder eller  
Bjørn Wichman tlf: 27908201 – jobformidler

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingerne er fuldtids på 37 timer om ugen. Der kan forventes aften- og weekendarbejde. Stillingerne besættes efter gældende overenskomst, og løn forhandles med den forhandlingsberettigede organisation.

Du vil blive ansat i Arbejdsmarkedsafdelingen med arbejdssted på Egen Mark 8, 6430 Nordborg.

Tiltrædelse 1. maj 2025

Ansøgningsfristen er den 20. marts 2025. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 13.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a1254223)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Sønderborg Kommune - Økonomi og Arbejdsmarked, Egen Markvej, 6430 Nordborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/0ccbe86b-9a5f-4343-8559-5e55f9c40e8c

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet